アプリ開発備忘録

PlayStationMobile、Android、UWPの開発備忘録

[Android]補間関数まとめ

最初に

[Android] アニメーション補間クラスをグラフ化してみました - adakoda

グラフはこちらにあります。

どこかに言葉でまとめたのがありましたが見つからなくなったので書きます。

 

BaseInterpolator | Android Developers

英語苦手ですが訳します。

 

AccelerateDecelerateInterpolator

An interpolator where the rate of change starts and ends slowly but accelerates through the middle.

最初と最後が遅い、中間は加速

 

AccelerateInterpolator

An interpolator where the rate of change starts out slowly and and then accelerates.

最初は遅い、その後に加速

 

AnticipateInterpolator

An interpolator where the change starts backward then flings forward.

(マイナス値に)戻ってその後に勢い良く前方へ

 

AnticipateOvershootInterpolator

An interpolator where the change starts backward then flings forward and overshoots the target value and finally goes back to the final value.

(マイナス値に)戻ってその後に勢い良く前方へ、そして行き過ぎて最後に戻る

 

BounceInterpolator

An interpolator where the change bounces at the end.

最後にバウンド

 

CycleInterpolator

Repeats the animation for a specified number of cycles.

The rate of change follows a sinusoidal pattern.

繰り返す、指定された回数。サインパターンの変化率に従う

(sinグラフってことだね。The rate of change で変化率みたいね)

 

DecelerateInterpolator

An interpolator where the rate of change starts out quickly and and then decelerates.

最初は加速してその後に減速

 

LinearInterpolator

An interpolator where the rate of change is constant

変化率は定数

(単調に増加)

 

OvershootInterpolator

An interpolator where the change flings forward and overshoots the last value then comes back.

最初加速行き過ぎて戻る

 

PathInterpolator

An interpolator that can traverse a Path that extends from Point (0, 0) to (1, 1). The x coordinate along the Path is the input value and the output is the y coordinate of the line at that point. This means that the Path must conform to a function y = f(x). The Path must not have gaps in the x direction and must not loop back on itself such that there can be two points sharing the same x coordinate. It is alright to have a disjoint line in the vertical direction:

(訳すのが面倒なので省略。多分自分で補間関数を作れるやつ)

 

まとめ

 

AccelerateDecelerateInterpolator 

遅い→早い→遅い

AccelerateInterpolator

遅い→早い

AnticipateInterpolator

マイナス→早い

AnticipateOvershootInterpolator

マイナス→早い→行き過ぎる→戻る

BounceInterpolator

最後にバウンド

CycleInterpolator

sin変化

DecelerateInterpolator

早い→遅い

LinearInterpolator

単調増加

OvershootInterpolator

早い→行き過ぎる→戻る